Podejmujesz decyzję o przeniesieniu swojej działalności do sieci. Uruchamiasz swoją stronę internetową lub sklep online i zapychasz je treściami pochodzącymi od producentów sprzedawanego asortymentu. Z czasem orientujesz się, że klientów jest jak na lekarstwo, a Twój interes wcale nie zyskał na cyberprzestrzeni. Dlaczego? Wszystko przez brak unikalnej treści!
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak skopiowane teksty podkopały Twoje interesy. Dziś publikowanie unikatowej treści jest kluczowe dla zaistnienia w internecie oraz dla wizerunku firmy. Tak, dotyczy to również opisów produktów.
Dlaczego unikalna treść jest tak ważna?
Zacznijmy od tego czym jest unikalna treść? Mowa tu o tekstach, które są niepowtarzalne i nie znajdziemy ich nigdzie indziej. Kopiowanie tekstów bez względu na to czy w legalny sposób, czy też "zapożyczanie" ich bez wiedzy autorów niesie za sobą tylko niepożądane następstwa.
Wtórne treści pokażą klientom brak zaangażowania z Twojej strony oraz znikomą kreatywność. Jeżeli Tobie nie zależy na budowie wizerunku własnej firmy, to dlaczego klientowi ma zależeć na tym, aby dać Ci zarobek? W końcu generyczne treści są zazwyczaj bardzo ogólne i nie celują w konkretnych odbiorców. W efekcie umieszczając w swoim sklepie opisy przygotowane przez producenta dla wszystkich jego pośredników możesz zwyczajnie nie trafić do klientów.
Najważniejsze jest jednak to, że brak unikalnego contentu zniszczy pozycjonowanie strony. Google oraz inne wyszukiwarki zwyczajnie zrzucą z wyników stronę zawierającą kopie oryginalnych treści. To oznacza, że klienci nie dotrą do Ciebie, ale do Twoich konkurentów.
Jak unikatowy tekst wpływa na pozycjonowanie?
Algorytmy wyszukiwarek sprawdzają, czy treści publikowane na danych stronach są unikatowe. Jeżeli tak jest to istnieje duża szansa, że wyszukiwarka doceni daną witrynę wrzucając ją wyżej w wynikach.
Natomiast wykrycie skopiowanej treści będzie miało naprawdę fatalne skutki. Jeżeli treści na stronie nie są niepowtarzalne to dochodzi do zjawiska tzw. duplicate content, czyli duplikacji treści. Dany adres URL zostaje zrzucony w wynikach lub ukryty przed czytelnikami. Właśnie do tej sytuacji nie chcesz doprowadzić!
Jak uniknąć zjawiska duplicate content?
Przede wszystkim skup swoją uwagę na tym problemie. Nie lekceważ siły tekstu na swojej witrynie internetowej. Napisanie unikatowych treści na wszystkie podstrony, dla wszystkich kategorii i każdego produktu to czasochłonne zajęcie. Wymaga ono umiejętności oraz znajomości podstaw SEO.
Właśnie dlatego warto zlecić to zadanie profesjonaliście. Oszczędność na treści może przynieść fatalne skutki i niestety ciągle wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego sprawy. Nie pozbawiaj się szansy na zaistnienie w internecie.
Potrzebujesz tekstów na swoją stronę?
Napisz do mnie!
phukukuba.rt@gmail.com