Czy blog firmowy jest potrzebny? - zalety prowadzenia bloga

Blog firmowy zalety

Jakie są zalety prowadzenia bloga firmowego? Wielu przedsiębiorców reaguje na pomysł prowadzenia bloga z niekrytą niechęcią. Wydaje się im, że taka forma działalności w sieci jest zarezerwowana dla influencerów. Często też tłumaczą się, że przecież mają stronę internetową firmy, więc po co im jeszcze jedna? Tym samym już na starcie popełniają potężny błąd odcinający ich od całej masy klientów.


Blog firmowy ma wiele zalet i właśnie o nich Ci dziś opowiem. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak potężnym narzędziem marketingowym oraz pozycjonującym są blogi. Stosunkowo niewielkim kosztem otrzymujemy sposób na zwiększenie ilości klientów, poszerzenie zasięgów, zbudowanie wizerunku marki oraz promowanie swoich usług i produktów. Z tego tekstu dowiesz się po co Ci blog firmowy. Najwyższa pora dogonić konkurencję!


Czy blog firmowy jest potrzebny?


Krótko mówiąc, tak! Wiele badań firm analitycznych pokazuje, że firmy prowadzące swoje blogi docierają do znacznie większej ilości klientów. Co za tym idzie uzyskują większe dochody ze sprzedaży swoich usług lub produktów. Dlaczego tak się dzieje?


Blog firmowy jest stosunkowo niedrogim narzędziem, które odpowiednio wykorzystane potrafi przynieść wiele korzyści. Kluczowe jest jednak zastosowanie się do kilku ważnych wytycznych. Przede wszystkim należy w blogu umieszczać wartościowe treści i robić to systematycznie. Założenie bloga i pozostawianie go pustego lub nieaktualizowanie go regularne da klientom poczucie obcowania z wegetującą firmą. Natomiast regularne wpisy poruszające odpowiednie tematy mogą się okazać nieocenione dla działalności całego przedsiębiorstwa. Pomówmy sobie o zaletach.


Zalety prowadzenia bloga firmowego


Wspomniałem o argumencie, że blog firmowy nie jest potrzebny, ponieważ przedsiębiorstwo ma już swoją stronę www. Niestety to najgorszy możliwy argument, jaki może paść. Dlaczego? Statyczna strona internetowa nawet świetnie zoptymalizowana pod SEO z czasem będzie dla przeglądarki mało wartościowa. Witryna, na której nie ma dużo treści i co gorsza nie jest regularnie aktualizowana o nowe materiały będzie zwyczajnie słaba dla Google. Z czasem strona może spadać w wynikach, a z pomocą bloga otrzymamy potężne narzędzie SEO. Jak to działa?


Przede wszystkim blog generuje masę treści wartościowej dla wyszukiwarek oraz dla potencjalnych klientów. Kolejne wpisy budują zaplecze słów i fraz kluczowych dla strony firmy. W efekcie witryna jest coraz lepiej widoczna w wyszukiwarkach. Wpływ na pozycjonowanie jest naprawdę duży, ale oczywiście ten proces wymaga cierpliwości. Jeżeli jeszcze nie masz bloga, a Twoja konkurencja już dawno je prowadzi to będziesz potrzebował czasu, aby ich dogonić. Na szczęście blog firmowy to także inne zalety. 


Budowa wizerunku firmy przez bloga


Na blogu firmowym poruszamy kwestie związane bezpośrednio z naszą działalnością, produktami oraz usługami. Tworzenie profesjonalnych i merytorycznych treści sprawia, że potencjalny klient otrzymuje obraz kompetentnych fachowców. Jeżeli Twoje teksty pomogą w rozwiązaniu jakiegoś problemu to automatycznie staniesz się dla czytelnika godny zaufania. Będziesz ekspertem, z którego usług chce się skorzystać.


Ludzie darzący zaufaniem Twoją firmę chętniej skorzystają z jej usług. Czytanie wpisów blogowych także umacnia markę w świadomości odbiorców. Efekt jest taki, że dana osoba szukając produktu, często w pierwszej kolejności sięgnie po ofertę firmy, która dobrze się jej kojarzy. Na przykład przez wartościowe artykuły, jakie czytała na blogu sklepu. 


Regularnie i ciekawie prowadzony blog pokazuje także potencjalnym klientom, że firma się rozwija oraz prężnie funkcjonuje. Obraz czynnie działającej firmy sprawia, że jest ona w świadomości bardziej interesującym partnerem niż przedsiębiorstwo nie inwestujące w obecność w sieci. 


Blog generuje linki przychodzące oraz wpisy na social media


Internauci bardzo chętnie dzielą się z innymi wpisami, które ich zainteresowały. Treści na blogu mogą więc być często przesyłane przez czytelników, co pozwala zdobyć linki przychodzące. Te zaś umacniają siłę strony pomagając w jej pozycjonowaniu.


Same wpisy blogowe są również doskonałą bazą do działalności w social mediach. Praktycznie każdy artykuł może być generatorem ruchu na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Możemy wykorzystać do marketingu w social mediach fragmenty wpisów blogowych, czy grafiki z nich pochodzące. 


Tutaj też dochodzimy do budowy relacji ze swoimi klientami. Wpisy blogowe są chętnie komentowane, czy to bezpośrednio na blogu, czy też w social mediach. Inicjując dyskusję z klientami buduje się społeczność, której członkowie sami organicznie będą też pracowali na zasięgi firmy. To oni polecą dany sklep, fachowca, czy usługę. Podeślą znajomym link do strony lub wspomną o dyskusji, którą odbyli na temat jakiegoś artykułu.

ZOBACZ TAKŻE: Czy potrzebuję copywritera?


Czy warto prowadzić blog firmowy?


Blog firmowy wbrew powszechnemu przekonaniu niektórych przedsiębiorców jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Ponosząc stosunkowo nieduże koszty otrzymujemy potężne narzędzie marketingowe działające na wielu płaszczyznach. Wypunktujmy sobie je:


- pozytywny wpływ na SEO;

- budowa wizerunku marki;

- nawiązanie relacji z klientami;

- zwiększenie ruchu na stronie firmy;

- narzędzie do promocji produktów i usług;

- gotowe materiały na social media;

- przyciągnięcie nowych klientów.


Wiesz już, że dobrze wykorzystany blog firmowy może poprawić rentowność Twojej firmy. Tylko, co jeżeli nie potrafisz tworzyć treści blogowych lub nie masz na to czasu? Tutaj zaczyna się moja rola. Jeżeli potrzebujesz artykułów blogowych to doskonale trafiłeś. Napisz do mnie i razem pomyślimy, jak rozkręcić Twoją działalność. Zapraszam do kontaktu pod adresem mailowym phukuba.rt@gmail.com.