Aerospace Trust Management - przygoda z prawem do rejestracji samolotów w USA

Aerospace Trust Management, Aircraft trust - teksty o lotnictwie

W swojej pracy podejmowałem się różnych ciekawych tematów.
Niektóre z nich były prawdziwymi wyzwaniami, ale umiejętność sprawnego szukania informacji w sieci pozwala mi na sprawne radzenie sobie z każdą kwestią.

Aerospace Trust Management jest firmą zajmującą się tzw. Aircraft Trust, czyli rejestracją samolotów w USA w imieniu osób nie posiadających prawa do rejestracji.

Z firmą nawiązałem stałą współpracę obejmującą między innymi marketing szeptany czy przygotowanie krótkich artykułów. Poniżej możecie zobaczyć jeden z tekstów jeszcze w wersji polskiej. 

Zapraszam do lektury:

Aircraft trust - teksty o lotnictwie


Czym jest Aircraft Trust i dlaczego niektórzy muszą z niego skorzystać? 

Lotnictwo cywilne stało się bardzo popularną metodą podróży w biznesie, a także formą czerpania przyjemności. Jednak posiadacze samolotów muszą się zmierzyć ze sporą ilością regulacji prawnych. Szczególnie kłopotliwa staje się rejestracja maszyn w FAA (Federal Aviation Administration), czyli na terenie USA. Poniżej przedstawimy Wam jakie warunki trzeba spełnić podczas rejestracji i dlaczego część osób musi skorzystać z Aircraft Trust.

Pierwszym najważniejszym pytaniem jest to, kto może dokonać rejestracji samolotu w USA? Maszyna latająca kwalifikuje się do rejestracji w FAA jeżeli nie jest zarejestrowana w innym kraju. Jednak jej właściciel również musi spełnić odpowiednie wymogi i to znacznie bardziej zaostrzone. Przede wszystkim rejestrujący musi być obywatelem USA, bądź właścicielami muszą być partnerzy będący obywatelami USA. Rejestrację mogą wykonać także korporacje i stowarzyszenia, których zarząd w co najmniej dwóch trzecich składa się z obywateli USA, a kapitał w co najmniej 75 procentach jest własnością obywateli Stanów Zjednoczonych.

Warunki rejestracji spełniają też obcokrajowcy przyjęci na stały pobyt w USA. Wyszczególniono także spółki cywilne zza granicy o ile działają na terenie USA, a zarejestrowane maszyny minimum 60 procent lotów zaczynają i kończą na terenie USA. Ciągle jednak zostaje spore grono osób wykluczonych z prawa do rejestracji maszyny latającej.

Co ma zrobić posiadacz samolotu nie spełniający wymagań FAA? 

To właśnie te osoby mogą skorzystać z tzw. Aircraft Trust. Dzięki nawiązaniu tej formy współpracy cudzoziemcy oraz firmy zagraniczne operujące w dużej mierze poza USA mogą dokonać rejestracji w FAA.

A na czym dokładnie polega Aircraft Trust? 

Maszynę latającą powierza się powiernikowi spełniającemu wymagania rejestracyjne FAA. Ten może zarejestrować maszynę w USA w imieniu prawdziwego właściciela. W tym procesie prawdziwy właściciel staje się beneficjentem. Tak więc rejestracja zostaje przeprowadzona na dane powiernika, ale FAA otrzymuje dostęp do dokumentów związanych z bankowością lotniczą, dając im tożsamość beneficjenta.

Rejestracje w FAA są powszechnie akceptowane, a samoloty utrzymujące taką rejestrację mogą się pochwalić wyższą wartością odsprzedaży. Ten stan można zaliczyć jako kolejną zaletę Aircraft Trust. Powiernictwo statków powietrznych ma też na celu uproszczenie i wygodę w budowaniu struktury swojej latającej floty.

Aircraft trust - teksty o lotnictwie


Korespondencja z FAA trafia do powiernika właściciela, a ten przekazuje informacje beneficjentowi. Obie strony spisują umowę dzierżawy, na mocy której prawo do obsługi statku powietrznego wraca z powrotem do prawdziwego właściciela. Ten jest zobowiązany do ubezpieczenia, konserwacji i obsługi statku powietrznego zgodnie z wymaganiami FAA.

Beneficjent może w dowolnym czasie zlikwidować związek zaufania i tym samym natychmiast odzyskać prawo własności do maszyny. Jednak trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji może on nie być w stanie utrzymać rejestracji FAA. Warto też zaznaczyć, że powiernik nie może sprzedać samolotu bez zgody beneficjenta.